23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salg af nydelses-økologi vokser

Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at danskerne i langt højere grad vælger øko-produkter, når der handles vin, øl og chokolade.

Salget af økologisk hedvin er i peridoen 2008-2012 steget med 90 pct., mens salget af økologisk chokolade i samme periode er steget med hele 109 pct. Det skriver FoodCulture.dk

Udviklingen skal ses i lyset af, at udbuddet i perioden er blevet større, men samtidig er prisen stadig den afgørende faktor, mener butikschef i Irma på Frederiksberg, Thomas Haarberg.

- Da vi begyndte med at have økologisk vin, chokolade og øl på vores hylder, var der en stor prisforskel, som få havde lyst til at betale. I dag er priserne næsten de samme for de konventionelle og økologiske nydelsesmidler, og det får langt flere til at vælge den økologiske udgave.

Thomas Roland, der er afdelingschef i Coop’s ansvarlighedsafdeling, tilføjer at det er vigtigt de økologiske producenter har øje for kvaliteten og ikke kun det røde økologi-mærke, hvis den positive udvikling skal fortsætte.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125